Čierny štít 2429m., normálkou

15.06.2019
cierny-stit-2429m-normalkou

Chata pri Zelenom plese (1554m.) - Čierny štít (2429m.)

Neskorá jeseň 2018. Konečne po rokoch poriadne Babie leto v Tatrách. Podarí sa nám ešte z neho niečo utrhnúť. Aby sme si to poistili dáme chatu. Ráno vyrážame z nej s cieľom dať niečo kde sme ešte spolu neboli. V tieni a chlade stúpame ku Flaške. V týchto miestach zasvieti až koncom zimy. Po pravej strane Flašky stúpame hore dôverne známou výstupovou trasou do Veľkej Zmrzlej doliny. Kedysi tu bolo reťazí viac ale to dnes vôbec nevadí.

Vo Veľkej Zmrzlej stúpame hore na výraznú plošinu. Tu sa naše pohľady zaryjú napravo do výrazného ramena Čierneho štítu spadajúceho smerom dole do doliny. Niektorým zo žľabov by sa malo dať vystúpiť hore. Miestami už sú tvrdé snehové polia z nového snehu. Na tenisky nasadzujeme mačatá.

výhľady,_už_hore_na_ramene

Darí sa nám vystúpiť hore hneď prvým žľabom. Výstup tvorí ľahké lezenie po skalách a strmých trávach, tak za 2+. Zostup bude trošku zaujímavejší. Konečne sa dostávame na slnko. Deň je hneď krajší. Postupujeme ku vrcholu Čierneho štítu. Záverečný úsek dávame na krátkom lane hrebienkom zľava pri pohľade zdola. Po tradičnej výhľadovej pastve objavujeme možnosť zostúpiť aj priamo.

Čierny_štít_2429m.

pohľad_do_Čiernej_Javorovej_doliny

Už sú krátke dni a tak si ešte vychutnáme zapadajúce slnko a pri vstupe do žľabu sa s ním definitívne rozlúčime. Nejdeme dole ale naším výstupovým žľabom. Kúsok nižšie sme objavili známky ľudských stôp a tak zostupujeme ďalším žľabom. Nachádzame zlaňák ale zliezame, dá sa... Fotogenická vežička a za chvíľu sme už na strmých trávach. Dostávame sa na normálku v Zmrzlej doline a potom už len rutina smerom dole.

Vychutnať jesennú takmer prázdnu chatu a pripraviť sa na ďalší deň. Takéto dni treba využiť...

Fotky Čierny štít 2429m., normálkou

RE: Čierny štít 2429m., normálkou
Čendo 17.06.2019
Paráda! krásne fotky. :-)