Val Roseg: Crasta dal Lei Sgrischus 3303m.

08.07.2020
val-roseg-crasta-dal-lei-sgrischus-3303m-

Švajčiarsko - Berninské Alpy - Val Roseg

Áno je to tá dolina ktorou ste rýchlo prebehli smerom ku Tschierva hutte. Z ktorej bolo treba vyraziť na Berninu ešte skoro ráno po tme. Prebehli ste Biancogratom a už ste boli z doliny preč... Tak nejak by mohlo popísať svoj zážitok z tejto doliny približne 99% horalov ktorí v nej boli.

Tento článok nie je ale o nejakých športových výkonoch ale o obrázkoch z iného uhla pohľadu... na Val Roseg. Ráno vyrážam smerom na chatu Coaz. Len ľahší deň, pozdraviť kamarátov. Popri tom je ale škoda neodskočiť si niekde do terénu. Z chodníka neďaleko chaty odbočujem hore smerom fuorcla Fex-Roseg. Trasa je ešte z časti pod snehom. Až sa roztopí tak odhalí aj staré modré značky a skalných mužíkov.

Berninské_Alpy,_Val_Roseg,_Lej_Vadret_vpravo_dole

Zo sedla vyrážam hrebeňom pri pohľade zdola doprava. Skalný hrebeň je už bez snehu až na pár miest. Postup je pohodový. Jediné ľahšie lezenia je tesne pred vrcholom. Crasta da lej Sgrischus sa volá. Je to prakticky bezvýznamný vrchol v hrebeni medzi Corvatschom a Caputschinom... ale. Pre návštevníkov chaty Coaz môže byť pekným spestrením pobytu. Popri už klasických cieľoch. Najčastejším vrcholom pre návštevníkov chaty je už spomínaný Caputschin. Aj v lete. Aj keď ten kopec si vyslovene žiada o zimu a lyže.

v_pozadí_zľava:_Gluschaint,_Muongia,_Caputschin

Na Sgrischuse alebo ako ho mám nazvať som tretí krát. Pri predošlých pokusoch som utekal pred búrkou a tak tie fotky nestáli za veľa. Pocity boli tiež ustráchané. Teraz si to do tretice vychutnávam. Mám čas aj na fotenie... ;)

Bernina_s_Rosegom_sa_mračia

Fotenie pohľadov na dolinu... obklopenú vyše 25 vrcholmi a množstvom ďalších vežičiek a vedľajších vrcholov. Nájsť sa tu dá všetko po čom môže človek v horách túžiť: od hodnotných výstupov na kopce zvučného mena až po túlanie sa nádhernou prírodou po miestach kde ľudí nestretnete...

Lej_Alv_2640m.

Tak... užite si aspoň fotky. Tentokrát búrka neprišla a tak som mal podmienky na fotenie dobré...

Fotky Val Roseg: Crasta dal Lei Sgrischus 3303m.