Furkotský štít 2405m

09.02.2011
furkotsky-stit-2405m

Dnes som mal mať pôvodne pauzu od hôr, aj to tak ráno vyzeralo, potom nastali zvraty a zanedlho sme už s horskáčom Kurom šliapali po plese. Štrbskom plese. Skialpové lyže sú však určené na iné účely ako po plese šliapať a tak sme si to namierili zjazdovkou hore na Solisko. Momentálne najlepší spôsob ako sa na lyžiach do hôr dostať a sa z nich aj vrátiť je táto zasnežovaná zjazdovka.

Traverz do Furkotskej doliny od predvčera dramaticky zľadovateľ...Sakra! Dolina tiež. = HarŠajzne. Vydriapali sme sa dolinou, posledný hang ku Vyšnému Wahlenbergovmu plesu je dobré ísť celkom vľavo. Dnes už bol naviaty sneh vo Furkotskom sedle sadnutý a vetrom ubitý a tak sme vyšli na lyžiach až takmer do sedla.

Tu sme lyže nechali, lebo zjazd z Furkotského štítu sa nám zdal predsa len tvrdý (a sakra aj bol) a ďalej sme sa vybrali na mačkách. (Nevyhnutné)

Na vrchole nám vietor sťažil život, len pár dokumentačných záberov a šup ho dole zo zmrznutou sánkou... Celou cestou dole som rozmýšľal, že ten čakan by som mal radšej v ruke mať...ako na batohu, vietor sa pokúšal zahrať hru na šarkana ale... o chvíľu sme boli pri lyžiach

a už sme si to chrrrčali po ľade dole...

V Tatrách zimno, veterno, tvrrdo = krááásne!

M.B.

Fotky Furkotský štít 2405m

(dus@n) - 09.02.2011
krasny dotyk slobody
a kraasy.

vdaka

Rišo B. 09.02.2011
Dnes sme tiež boli vo Furkotskej - ale po práci, tak sme vyšli len pod Nižné Wahlbergovo. Veľmi tvrdo a vererno, pekný západ slnka na Solisku a luxusný zjazd po "súkromnom" vyratrakovanom páse cez Esíčko :)

Karolína 16.02.2011
Ahojte. Tiez sme sli v ten den na Furkotsky, na vase odporucanie. Stretli sme sa v doline. Nesli sme hore tym hrebenom ako vy, ale tym zlabikom napravo a nabrali sme odvahu podarilo sa nam hoaj zlyzovat. Ked ste vraveli, ze budeme spokojni, tak ste sa nemylili. Dakujeme za odporucanie :-)

martin 16.02.2011
tak to by som fakt nepovedal, že to bude v ten deň niekto lyžovať = Respect

Karolína 16.02.2011
Dikes. Bol to moj prvy stit, o to je to lepsie. Snad este tuto zimu nejake pribudnu. Vam vela zdaru, vidim, ze chodite dost.