Vysoké Tatry: Ihla v Ostrve

05.07.2011
vysoke-tatry-ihla-v-ostrve

Drsné tatranské počasie pokračuje. Našťastie dnes už nesnežilo, iba pršalo. Ráno to však vyzeralo celkom optimisticky a tak sme zvolili núdzový plán.

Ihla v Ostrve štýlom bike&hike. Parkujeme ešte pri hlavnej ceste pod Štrbským plesom, tu vyložíme bajky a po príjemnom asfalte vyšliapeme na Popradské pleso aj bez tretier. Na Majlátovej chate cez obed masaker. Odkladáme bajky a vydávame sa k nášmu cieľu.

Ihla v Ostrve určite nie je cieľ do pekného slnečného dňa. Na také máme kopec iných plánov. Sprievodca udáva: normálkou 2 a tak sa tešíme na produktívne využitie mokrého dňa. Po výšľape na Ostrvu sa dvíha hmla a nám klesá nálada. "Nájdeme ju vôbec?" preháňajú sa nám myšlienky hlavami.

Našťastie sa hmla prevaľuje a z času na čas sa viditeľnosť zlepší. Prichádzame do sedielka odkiaľ sa nám otvorí výhľad na prízrak v hmle. Začína mrholiť, skala je vlhká. "Ideme na to !" hovorí kamarát do dažďa Vlado.

Predbehneme dvoch zúfalých Poliakov, ktorí si dávajú prilby a súkajú na seba kompletnú výstroj a rýchlo za začínajúceho dažďa zliezame pod nástup. Rovnako rýchlo sme hore. Chalani ostávajú na vrchole a ja sa rýchlo vraciam späť uloviť nejaké fotky. Nakoniec sa hmla trošku rozostúpi a výsledok si môžete pozrieť.

Ihla v Ostrve. Ihla do dažďa.

M.B.

Fotky Vysoké Tatry: Ihla v Ostrve

https://www.sloger.sk Eshop davorin.sk www.adamsport.eu Eshop davorin.sk JM SPORT Adam Sport - Kreuzspitze GT