Sedem Popradských mníchov

11.10.2019
sedem-popradskych-mnichov

Babie leto 2018. Dátum neprezradím. S Marcelom sa v Tatrách nikdy nenudím. Podľa jednej knižky od Ivana Bohuša: Názvoslovie Vysokých Tatier zbiera vrcholy. Všetky vrcholy. Aj vežičky. Stačí keď má meno. Už ich má vyše 600. A tentoraz to nebola jedna veža ale sedem... Popradských Mníchov sa to volá.

Na Popradskom plese stretávame horského vodcu Janka mieriacieho na Žabáka. Keď mu na otázku kam mierime ukážeme prstom na stenu len precedí pomedzi zuby: Dobrodružstvo!

pohľad_zo_Satana

Odbočíme z chodníka na prť v kosovke. Následuje výstup žľabom do sedielka. Odtiaľ ľahko na prvú vežu. Výhľadovo to bude parádna vec táto túra. Pokračujeme hore a zbierame všetky vežičky ktoré sa nám postavia do cesty. Určite ich bolo viac ako sedem. Občas použijeme lano keď sme tu už dvaja. Z jednej vežičky dokonca zlaňujeme.

ďalšia_vežička:_Neistím!_Fotím!

Takto zbierajúc veže prichádzame hore na Popradský hrebeň. Na ňom nás čaká povestný vzdušný zlaňák. Odtiaľto hrebeňom prelezieme až na Veľkú Kôpku. Výhľady najlepšie! Z nej schádzame dole ku chate pod Rysmi a chodníkom dole. Na Popradskom plese nás čakajú bajky. Može byť!

takto_nejak_približne,_pohľad_z_chodníka_nad_žabími

Babie leto, ďakujemä!

Fotky Sedem Popradských mníchov

RE: Sedem Popradských mníchov
Čendo 13.10.2019
Nádhera Martin a neokukané parádne fotografie..

Dalibor 16.10.2019
Nádherné fotky. Preto sa oplatí nosiť aj foťák. Však Marcel ? Výborné.

RE: Sedem Popradských mníchov
A veľmi sa mi páči názov CHLEBODÁRCA. Aj keď Gerlach bol zo Spišskej Soboty.