Jordánkou na Lomničák a prebeh Birkenmajerovej hrany

05.06.2020
jordankou-na-lomnicak-a-prebeh-birkenmajerovej-hrany-

Babie leto roku 2019. Ak sa toto obdobie v Tatrách podarí tak sa dá...

Jordánka je trasa z Téryho chaty až na vrchol Lomnického štítu. Obľúbená bola už dávnejšie a z dávnejších čias sú aj tie istiace pomôcky ktoré na nej kde-tu nájdete. Vyrazil som neskôr ale o to som musel byť rýchlejší. Po dotankovaní na Térynke som vyrazil hore žlabom spadajúcim do MSD z Bachledovej štrbiny. Toto miesto poznám iba zo zimy a tak hlava hore - a oplatilo sa. Výstupová ale aj zostupová trasa totiž vedie vo svahu nad žlabom. Pri pohľade zdola vľavo.

pohľad_na_Jordánku_z_Kostola_v_hrebeni_Prostredného_hrotu,_foto_archív_M.B.

Po výstupe do Bachledovej štrbiny som si len pospomínal na zimné radovánky a pokúšal sa spomenúť si či sme pri zostupe z Pyšného pred 25 rokmi použili lano. Nabehol som tam v teniskách, hore by to ešte šlo ale zliezať to v teniskách by už nebolo s kostolným poriadkom. Pyšný teda dnes nebude / m :D

žlabom_smerujem_do_Bachledovej_štrbiny

Otočím sa a premerám si hrebeň ktorý ma pri postupe smerom Lomničák čaká. Je potrebné poriadne pozerať kade... na viacerých miestach totiž je ten správny postup na prvý pohľad neviditeľný a treba ho hľadať. Najvýraznejšia veža v hrebeni (Posledná veža) sa traverzuje zo strany Medenej Kotliny. Na miestach kde ich treba tu nájdete reťaz aj nejakú tú kramlu.

Záverečný výstup na Lomničák je čerešnička na torte. Okom hypnotizujem postavičky v diaľke a vyhodnocujem či hrozí, že mi pustia dole nejaký kamienok. Miznú z dohľadu a cesta je voľná. O chvíľu som hore. Vychutnávam výhľady. Je to pre mňa prvá túra v Tatrách opäť po dlhom čase...

spod_Pyšného_pozerám,_že_kam_to_idem

Pri zostupe z Lomničáku mi príde ešte ľúto toho krásneho dňa ktorý stále trvá. Chcem ho využiť naplno a tak pod poslednými reťazami traverzujem na hranu. Tu začína Birkenmajerova hrana. Ľahký lezecký výstup ktorý je dnes hitom na vodcovských fejsbukoch. Bol som tu len kedysi dávno a aj to v zime a tak sa teším z pre mňa nového kúska žuly.

no_nepochváľ_tie_sedemmíľové_čižmy

Hrebeň je presne taký ako som ho poznal z fotiek. Snažím sa postupovať po hrane. Viem že v prípade problému sa dá ustúpiť vpravo do žľabu. Je to miestami nádherné popoliezanie, také ideálne na moje bežecké tenisky ;)

O chvíľu som opäť hore na Lomničáku. Pri zostupe obieham niektorých turistov už druhý krát. Nuž Tatranské Deja-Vu. Lanovka dnes nejazdí, každý kto si vychutnal výhľad šiel hore po svojich.

Fotky Jordánkou na Lomničák a prebeh Birkenmajerovej hrany

RE: Jordánkou na Lomničák a prebeh Birkenmajerovej hrany
sherpa 06.06.2020
Martin, krasne pocasie aj tura. len pre kompletnost aby sa v tom jeden vyznal > z Lomnicaku si zostupil Teryho kuloarom a traverzol si to popod Hokejkou Gypsyho retazami na JV hreben iduci z Lomnickeho sedla {pod Lomnicku kopu} a zase si to vybehol tou UIAGM hrebenovou Birkenmajerovou hranou?

Martin 10.06.2020
z Lomničáku som zostúpil dvakrát normálkou v smere do Lomnického sedla