Hrebeňom zo Širokej veže cez Ľadové štíty

30.09.2019
hrebenom-zo-lirokej-veze-cez-ladove-stity

Vysoké Tatry 27.09.2019

Fotky z nedávnych dní ktoré som videl na internete hlásili čestvý sneh na hrebeni. Na Ľadový štít sa vystupovalo v mačkách. Čerstvý septembrový sneh sa topí ale rýchlo a tak som si prvý možný deň len tak vybehol pozrieť sa ako to aktuálne vyzerá. Po Téryho chatu som predbehoval množstvo ľudí, tatranská klasika už nielen letných ale aj pekných jesenných dní. Z chaty som sa rozhodol vybehnúť najprv na Širokú vežu cez Priečne sedlo. Do Priečneho už ľudí výrazne ubudlo, z neho pokračujem bez zastávky rovno hore na Širokú vežu. Zatiaľ žiadne problémy so snehom, dokonca aj Priečne ktoré je ináč v tieni bolo v pohode.

Široká veža je vrchol s vďačnými výhľadmi na všetky strany. Zatiaľ mám aj dobrú viditeľnosť tak si dávam pauzu. Po nej pokračujem hrebeňom do Sedielka. Tento úsek je súčasťou hlavného hrebeňa Vysokých Tatier. snažím sa držať čo najviac hrebeňa, je oblezený, sú tu stopy po premávke. Je potrebné sa orientovať medzi vežičkami, zodve obliezam výhodnejším terénom zo severu. Obtiažnosť 2+/3 miestami exponované.

Baranie_rohy_a_Pyšné_štíty

Na tomto úseku bola nedávno plánovaná ferrata, neudialo sa však nič a zrejme sa už od nej upustilo. Ja osobne nemám žiadny problém s ferratami pokiaľ by boli naplánované rozumne a neviedli v miestach kde sú lezecké cesty. Hlavný hrebeň považujem za jednu z najcennejších lezeckých klasík v Tatrách a bol by som rád keby ostala bez železných úsekov tak ako je...

Veľká_Studená_dolina_a_Slavkovský_štít

Zo Sedielka pokračujem na Malý Ľadový štít. Pod vrcholom už pribúda námrazy ale nebráni mi to vo výstupe na vrchol. Opäť vychutnávam výhľady. O chvíľu už nebudú. Rozhodujem sa pokračovať hrebeňom na Ľadový štít aj keď v tieni to nevyzerá moc dobre. V tieni zliezam po námraze do Ľadovej štrbiny tam sa opäť dostanem na slnko a tu to už ide.

pohľad_z_Malého_Ľadového_na_Ľadový_štít

V kľúčovom mieste hrebeňa sú tri železné tyče, skala je ešte mokrá. Hore vyleziem, dole by som sa už ale vraciať nechcel. Na vrchole už výhľady skončia. Zatiahlo sa a mraky zastavili topenie sa námrazy na skalách. Zostúpim hrebeňom cez takzvaného ľadového koňa. Neviem či sa toto miesto volá kôň aj preto lebo takmer každý sa na ňom ocitne v pozícii sediaceho jazdca :)

Mraky a zhoršujúce sa počasie mi pomôže v rozhodovaní čo s načatým dňom... vraciam sa na chatu a potom naspäť dole do Smokovca.

Počasie v tieto dni môže podmienky meniť zo dňa na deň a tak to čo vidíte na fotkách už zase nemusí platiť...

Fotky Hrebeňom zo Širokej veže cez Ľadové štíty

sherpa 30.09.2019
no vida, potajme doma z exilu a hned takto po pansky na koni ;-).

Mirko 30.09.2019
Martin, s tvojim nazorom na feraty sa naprosto stotoznujem. Budovanie ferat v horolezeckych cestach, jednou z ktorych je aj hlavny hreben Tatier, by znamenalo ich dehonestovanie!

Čendo 01.10.2019
Tu sa aspoň orientujem,ale keď dáš z exilu tak som stratený. Nádhera,ale obed si nemal bohviečo teda :D

Jaraba 02.10.2019
Tieto prevaľujúce sa oblaky na horách sú úžasne fotogenické! Vitaj doma! ;-)

Marcel 02.10.2019
Hlavny hreben je dialnica v porovnani s inimi,napriklad tie do severu..komu nechyba moral tak si to "prebehne"ako Ty,otatny lezu-istia sa.Tatry su v tom super!